مصطفی فروتن تنها

مصطفی فروتن تنها
آخرین نظرات

من و نگاه به نامحرم؟!

جمعه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۹:۳۴ ق.ظ
اول و دوم دبیرستان که بودم توی مسیر دبیرستانمون یه خیابون بود که یه مدرسه راهنمایی دخترانه توش بود. وقتی صبح هر روز دخترا به مدرسه می رفتن یا وقتی بعد از تعطیل شدن همه می زدن بیرون، یه 400، 500 نفر می ریختن تو خیابون. یعنی تا چشم کار می کرد دختر بودا! منم از اون خیابون که رد می شدم به هیچ کدوم از اینا نگاه نمی کردم. همیشه توی دلم می گفتم بابا تو دیگه کی هستی. به حتی یه نفر از اینا هم نگاه نکردی.
حتی یادمه روز اولی که به سن تکلیف رسیده بودم اتفاقی نگاهم افتاد به یه خانمی که یه خورده از موهاش پیدا بود؛ آقا من تا چند مدت همش با خودم کلنجار می رفتم که آخه چرا این جوری شد؟! داشت گریه ام می گرفت در حالی که واقعا هیچ گناهی نکرده بودم.
.
.
.
اما حالا
چرا اونجوری نگاه می کنید؟!
.
.
حالا می بینم خیلی سخته. یعنی شاید اون زمان هنوز به طور کامل توی فضا نیومده بودم! ولی به هر حال خب خیلی سخته نگاه نکردن به نامحرم. باز واسه ما حرف در نیارین که تو دیگه کی هستی. منظورم اینه که خیلی وقتا که گناه نمی کنیم و غرور این کار ما رو می گیره خیلی خوشحال نباشیم. آب گیرمون نمیاد و گرنه شناگرای ماهری هستیم!
.
.
.
تازه غیر از اینم بگم خودم دیدم مردهایی که جلوی چشم زنهاشون همچین زل می زنن تو چش نامحرم که نگو. بابا نکن. حداقل جلوی خانمت نکن این کارو. چقد بعضی از ما مردا نامردیم...

 أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَ لَمَّا یَعْلَمِ اللَّهُ الَّذینَ جاهَدُوا مِنْکُمْ وَ یَعْلَمَ الصَّابِرینَ (آل عمران/142)

آیا چنین پنداشتید که (تنها با ادّعاى ایمان) وارد بهشت خواهید شد، در حالى که خداوند هنوز مجاهدان از شما و صابران را مشخّص نساخته است؟!

  • میم فروتن

نظرات (۱۰)

  • مجتبی فروتن تنها
  • اگه نگاشون نکنیم که بدتره بهشون می خوریم بعد مصیبت می شه! :D
  • محمدرضا در وضعیت سرکچل در حال سربازی
  • ای ناقلا....
  • محمد رضا رضایی( از بچه های قرارگاه)
  • فکر میکنم مقصر اصلی ماییم. چون یه رسالتی رو دوشمونه. نظر شما چیه؟
    در ضمن چشم بصیرت که ندارید. وگر نه نورانیتم مفهوم همه ی مطالب وبلاگمو روشن میکنه!
    استاذنا سلام
    بابا اون روزا بچه بودیم این جیزا حالیمون نمی شد
    الان ناسلامتی جوون مملکتیم با هزار امید و ارزو
    می خواهیم یک کم خوش بگذرونیم. نه،
    (ببینی چی شده اخر عاقبت ما ....، از طرف شاگردت کوچیکت)
  • مرتضی فیاضی
  • یادش بخیر ما هم یه زمانی نگاه نمیکردیم
    .
    .
    .
    .
    و خدارو شکر این زمان همچنان ادامه دارد...
  • کامبیز یوسفی
  • نگاه کردن عادی و گذرا عیبی که نداره . نگاه طولانی و بی گذر گناهش سنگینه
    سلام
    من حرف کامبیز رو قبول دارم .....
    (نگاه کردن عادی و گذرا عیبی که نداره . نگاه طولانی و بی گذر گناهش سنگینه)
    به این نتیجه رسیدم توی این دنیا هر چه کردی بر سر خودت کردی .....
    اگه خودت رو از گناه به دور کنی خدا پاداشت رو 10برابر میده
    .......ای خدا خیلی دوست دارم ......
    به به بروبچ خوب ولی نظر من اینه که تا می تونید از زیبایی های خلقت استفاده کنید
    .
    .
    .ای ذهن منحرف منظورم طبیعت بود نه اون چیزیکه تو فکر کردی.نگاه به نامحرم مثل یه ماده مخدر هر چی بیشتر نگاه کنی معتاد تر میشی.
    .
    حتما می گی بیسوزه پدر تجربه؟!
    این هم یک حدیث در تأیید حرف شما.
    ما یَأمَنُ الَّذِینَ یَنْظُرُونَ فِی ادْبَارِ النِّساءِ اَنْ یَنْظُرَ بِذلِکَ فِی [ادبار] نِسآئِهِمْ
    کسانی که به پشت زنان نگاه می‌کنند در امان نیستند از اینکه به این دلیل، به زنان خودشان نگاه شود.
    پاسخ:
    به به. سیدنا الاستاد. خوش آمدید.
  • دختری از تبار تسنیم ...
  • سلام و وقت بخیر
    بی خود نیست که توی قرآن به صابران بشارت داده شده...
    سخته صبر بر گناه...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.